פיגוע הזוועה בנווה יעקב: התגובות במערכת הפוליטית

    אבי רבינא ואיתי גדסי 2 Comment on פיגוע הזוועה בנווה יעקב: התגובות במערכת הפוליטית

    תגובות קשות במערכת הפוליטית לנוכח הפיגוע הנורא שאירע בנווה יעקב בו נהרגו שבעה יהודים ונפצעו עוד שלושה

    צילום: דוברות המשטרה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״שבעה נרצחים ומשפחות מדממות וכואבות שנפרדות מיקיריהן, אחרי הרצח המזעזע בנווה יעקב – משאירות חור בלב לכל ישראלי, לכל בן אנוש.
    יחד עם כל עם ישראל ליבי איתן, ואני נושא הערב תפילות להחלמת הפצועים משתי הזירות הקשות. מול האויב המתועב שחוגג כעת, עלינו להיות יחד, חזקים ומאוחדים וכך נהיה. נגבה החלטות ביטחוניות נכונות של הממשלה ונחזק את כוחות הביטחון שפועלים גם בשעות אלו לאיתור שולחי המחבלים וסייעניהם, כדי למנוע את הפיגוע הבא.

    חשוב לי להגיד לכל אזרחי ישראל – יש לנו כוחות ביטחון מצוינים, מסורים ואמיצים – שפועלים מזה קרוב לשנה בעצימות גבוהה ביהודה ושומרון בנוסף לכלל זירות הפעולה, שמנעו מאות פיגועים ואלפי מתים. גם הערב כולנו אסירי תודה להם ומחזקים אותם. בשעות הקרובות אגיע לזירת הפיגוע, להתייחד עם זכר הנרצחים, להדליק נר ולהשמיע קול ברור מול הטרור. יהי זכר הנרצחים ברוך״.

    שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מיד בצאת השבת: כואב יחד עם כל בית ישראל את פיגועי הטרור הנוראים בשבת. שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ורפואה שלמה לפצועים. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק את השוטרים והלוחמים שעובדים מסביב לשעון למען ביטחון ישראל. דם הנרצחים על ידי החמאס, הרשות הפלסטינית וגם על ידיהם של חברי הכנסת מתוך כנסת ישראל שבמקום לחזק את צה״ל על פועלם בהגנה על המולדת ביקשו בסוף השבוע לשלהב ולעודד את הטרור בגינוים בזויים נגד צבא הגנה לישראל".

    "רק שנדע לקרוא לאויב בשמו נדע לנצח אותו. הטרור הערבי נובע מתקווה להשיג באמצעותו הישגים. רק שנדע לגדוע את התקווה, ונשיב את ההרתעה נוכל לנצח את הטרור. שלילת התושבות וגירוש המשפחה, הקפאת כספי הרשות הפלשתינית וגביית מחיר כבד מאד מהסביבה הקרובה והתומכת, יחד עם הרחבת הבנייה בירושלים ובכל רחבי הארץ באופן מאסיבי יבהירו לאויבנו שהטרור הנבזי שהם מוציאים תחת ידם פוגע בראש ובראשונה בהם".

    לצד שורת צעדים ביטחוניים, אדרוש לאשר באופן מיידי את תכניות הבניה ב E1 במעלה אדומים, לכנס עוד השבוע את מועצת התכנון ביהודה ושומרון לאישור כלל תכניות הבניה שעל הפרק, לכתר את השכונות שמהן יצאו המחבלים בירושלים ולבצע בהן אכיפת חוק נחרצת בכל המישורים. הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ.

    יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז בתגובה לפיגועים הקשים במהלך השבת: "עם צאת השבת שמעתי את הבשורות הקשות. מוסר את תנחומי הכנים למשפחות הנרצחים, ומאחל רפואה שלימה לפצועים"

    שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "ירושלים מתעטפת באבל ויגון על הירצחם של שבעה קדושים וטהורים בפיגוע נפשע בליל שבת קודש סמוך לבית כנסת. אנו תפילה לרפואתם השלמה של הפצועים ואני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים"

    מטעם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין נמסר: "שבת קשה וכואבת עברה על מדינת ישראל, כאבן של משפחות הנרצחים בפיגוע המתועב בירושלים הוא כאבו של כל עם ישראל ושל כל בן צלם אנוש. זהו אינו מקרה בודד או הבלחה רגעית, והמחבל הארור אינו הראשון שיוצא משטח ישראל ובעיקר מירושלים. בכוונתי לכנס את ועדת החוץ והביטחון בדחיפות כדי לדון ולבחון את העמקת האחיזה הביטחונית של כוחות הביטחון בשכונות המזרחיות של ירושלים.

    ח"כ בועז ביסמוט: ‏יש דרכים להגיב קשה, ואחת מהן היא גם בחקיקה קשה. כמחוקק אפעל כבר ביום ראשון לקידום הצעת חוק המרחיבה את העונש של הריסת בתים. לא רק בתים של מחבלים ארורים צריך להרוס – אלא גם של המסייעים להם!

    שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: הלב נשבר לנוכח הטבח הנורא בירושלים. אין מנחם. הערב בברכת הלבנה התפללנו: "כך אם ירקדו אחרים כנגדנו להזיקנו, לא יוכלו ליגע בנו… תיפול עליהם אימתה ופחד. אני מחזק את ידי כוחות הבטחון במאבקם בטרור הנורא. אימתה ופחד. זה בדיוק מה שצריך לחלאות האלה. להכות באגרוף ברזל. ללא רחמים".

    השר יואב בן צור: כִּי עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ בָּא בְּאַרְמְנוֹתֵינוּ לְהַכְרִית עוֹלָל מִחוּץ בַּחוּרִים מֵרְחֹבוֹת. ערב שבת קודש, מחבל נתעב בן עוולה, יוצא במסע טבח בשכונת נוה יעקב ורוצח בדם קר גברים נשים וטף בצורה אכזרית שאין בן אנוש יכול להכיל את הרוע ואכזריות אשר גבה מאיתנו קורבנות רבים.

    זהו הפיגוע הקשה ביותר שהתרחש בעשור האחרון. בזמן שדם יהודי נשפך כמים בעיר הבירה, לא נעמוד מנגד, אני קורא לקבינט הביטחוני להחליט עוד הערב על גירוש בני משפחתו של המחבל. שולח תנחומים כנים למשפחות השכולות ומתפלל לרפואת הפצועים ולהחלמתם במהרה".

    יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון בתגובה לפיגועים: שבת קשה מאוד לעם ישראל. תנחומי למשפחות שאיבדו את יקיריהם ומאחל החלמה מהירה לפצועים. ממשלת ימין חייבת להגיב באופן נחרץ לפיגועים אמש והיום. לא עוד טיפול קוסמטי אלא טיפול שורש בשנאה וההסתה הפלסטינית. הקבינט צריך להודיע עוד הערב על שלושה צעדים ראשונים: 1. שלילת תעודות מעבר של כל בכירי הרשות התומכים בטרור. 2. שינוי נוהל הריסת בתי מחבלים שיאפשר הריסה מיידית של כל בית מחבל ומי שסייע לו. 3. פינוי חאן אל אחמר עוד השבוע.

    תגובת יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף לפיגועים בשבת: "הזדעזעתי למשמע הבשורה הנוראית על הפיגועים הרצחניים בירושלים. הטרור הפלסטיני שוב מרים את ראשו כששבעה יהודים תמימים נרצחו בליל שבת סמוך לבית כנסת רק בגלל היותם יהודים. ליבי עם משפחות הנרצחים. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים. אני מודה לכוחות הביטחון על ניטרול המחבלים ומחזק את ידי ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי שיגיבו בתקיפות ויפעלו ביד ברזל נגד הטרור הפלסטיני. יש להשיב את הבטחון לאזרחי ישראל במהירות".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      רשעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעים

    2. 1

      מחבלים ארורים,
      צריך להעיף את כולם מהמדינה…